tisdag 21 maj 2013

Vad har hänt?

Ja, inte är det mycket de senaste två veckorna...
Ett par dagar efter min rekordtid på Springtime Hbg (4 maj) åkte jag på halsont och dragits med det en tid. Avstod träning för att bli bra så fort som möjligt. Har varit i princip frisk sedan några dagar tillbaka och drog igång träningen igen i lördags. Drog till med ett hyffsat långt pass på cykel, 57km – 2h15m. Körde upp mot Söderåsen och upp till Stenestad. Sedan ner mot Kågeröd och hem. Upp till Stenestad var det extrem motvind och uppför så klart – riktigt jobbigt. Sista två milen hem ganska platt och med vinden i ryggen kunde jag pressa på bra och låg i bågen i runt 35-40km/h – kanonkul. Var trött på slutet men inga ömma kroppsdelar och det kändes bra även dagen efter.
På söndagen blev det ett kort löppass i lunktempo för att komma igång igen.
Måndag kväll lite styrketräning hemma, ett snabbt löppass på endast 3½km med mina nya K-Swiss K-ona Ironman skor och sedan stretch.
Idag började jag med simning som vanligt på tisdagar. Känns att man inte simmat på två veckor – det var tungt men gick ändå ok.
Skönt att komma igång med träningen igen i alla fall och hoppas jag kan trissa upp cykeldosen ordentligt nu. Där ligger jag mycket efter... Vätternrundan närmar sig med stormsteg...

Till helgen blir det troligen flygtävling och inga långpass men jag hoppas kunna klämma in något löppass i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar