söndag 2 juni 2013

Träningshelg med OW premiär

De senaste veckornas träningssvacka fick sig en rejäl boost i helgen. Var med familjen i Växjö där Rose-Marie tävlade agility. Passade då på med lite varierad träning.

Lördagen blev det cykling runt Helgasjön, 58,6km och nytt längdrekord. Höll ganska bra tempo (tre av milen med snitt över 30km/h) också som slutade på 27,9km/h efter diverse navigeringsstopp sista biten tillbaka genom Växjö. Efter det cyklade jag och Eliott bort till simhallen och badade i äventyrsbadet och åkte vattenrutchkana - riktigt skoj.

Söndag hade jag bestämt träff med Ryan från Funbeat som är en riktigt vass simmare. Han och några till brukar tydligen simma i Växjösjön på söndagar så jag var på plats vid 08:30. Hade lyckats kränga på mig min nya våtdräkt också för första gången. Den satt som en smäck. Vattnet var tydligen 17-18°C och det kändes faktiskt ganska behagligt. Vi simmade ut till en boj och sedan vidare ut i sjön till en annan boj. Där valde jag och en annan kille att simma runt i en triangelbana för att öva sighting, dvs att försöka simma så rakt som möjligt vilket inte var helt lätt. I bassängen finns det en tydlig svart linje i botten att följa - här ingenting, inte ens mer än ca 50cm sikt, så det var en nyttig läxa att lära sig. Kul också att simma OW (Open Water) för första gången. Framförallt bra att ha testat innan HIM i Sövde om en vecka...
Ryan tog en bild på oss vid första bojen. Jag i mitten...
 
 
Väl tillbaka på R-M's tävlingsplats pustade jag ut lite och tog sedan på löparskorna för en runda i vacker natur. Det blev lite drygt 7km terränglöpning.
 
Riktig nöjd med helgen, ett långpass (med mina mått i alla fall) på cykel, premiär för OW simning och en löprunda på det. Hoppas jag kan komma tillbaka med träningen nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar