söndag 22 september 2013

Lugn vecka

Det har inte blivit mycket till träning sista veckan. Har haft lite känning i halsen sedan i tisdags och vill inte ta ut mig för mycket då. Har ändå kört några lugnare pass. Körde t.ex ett styrketräningspass i tisdags, det kändes att det var det första på väldigt länge. Träningsvärken satt i i flera dagar...
Ska försöka köra 1-2 pass styrka i veckan nu under höst/vinter för att få upp lite bättre grundstyrka.

Lathet och halsont är ingen bra uppladdning inför Lidingöloppet på lördag. Tittade tillbaka lite i min kalender och förra året hade jag många långpass över 20km och ett antal pass med backintervaller. Det kan jag inte skryta med i år, mitt längsta pass sedan Kalmar är på 14km och det har bara blivit två pass backintervaller. Nåväl, får hoppas man kan fullfölja på den övriga träningen som är gjord i år.

Jag hade ju som mål att komma in under 2h43m för att summera ihop hela Klassikern på under 24h. Det ser ju med tanke på bristande träning och halsont inte så lovande ut men jag ska köra i alla fall så får vi se hur långt det räcker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar