tisdag 14 januari 2014

Intervalltisdag

I dubbel bemärkelse...
Började dagen med ett gott pass i bassängen.
Mitt standardpass som innebär:

  • 300m uppvärmning
  • 10x100m intervaller med 15s vila
  • 200m
  • 5x200m intervaller med 15s vila
  • 200m
Tiden idag blev någon minut bättre än förra veckan och kände att jag hade bra teknik i armtagen hela vägen. I snitt låg jag på 1:39/100m i första setet med några ner på 1:36.
På tvåhundringarna hade jag 1:45/100m i snitt.
Skönt att vara igång med simningen igen och hoppas kunna hålla två pass i veckan nu. Gott att känna förbättringar också. Nästa tisdag är det dags för testlopp 1500m igen så får vi se vad som hänt den senaste månaden...

Nu ikväll blev det upp på kolhästen och körde ett pass från Trainerroad,
http://www.trainerroad.com/cycling/rides/624018-Bird
Grymt intervallpass med 3st 5x1min med 1 minut rullvila. Kändes gott i benen och hjärtat i slutet...

Året har börjat bra, över 14 timmar träning på 14 dagar vilket är precis enligt min målsättning om ca 1 timmer per dag.
Dock inte ett enda löppass. Hoppas kunna bli kvitt min ömmande hälsena. Har i två veckor nu masserat vaden/hälsenan hårt varje kväll. Första veckan var det riktigt smärtsamt men jag kände förbättringar hela tiden så jag kämpar på och ligger lågt med löpningen några dagar till.
Köpte nya skor nyligen så är riktigt sugen på att ut och testa dem men det är ju viktigare att bli hel och kunna springa ordentligt sedan istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar