söndag 26 januari 2014

På gång med löpningen igen

Detta blev en lugnare vecka efter tre lite hårdare med en del tuffa pass från Trainerroad. Det blev ändå en del höjdpunkter.
Testlopp simning i tisdags över 1500m och putsade mitt PB med knappt 30s och kom in på 26 minuter blankt. Mycket nöjd med den tiden, det har ju faktiskt inte blivit sååå mycket simmat i vinter.
På eftermiddagen blev det 11km på löpbandet i helt ok fart och ganska smärtfritt. Har börjat springa lite mer på hälen igen för att se om jag kan bli av med min onda vad.

I torsdags körde jag ett FTP-test på trainern och ökade upp från 180 till 196 - mycket bra. Cyklingen lönar sig i alla fall. Hoppas kunna komma upp i 220 innan utesäsongen.

Fredag återigen ett bra pass på löpbandet, 12km på 59:32 dvs. under 5:00 tempo.

Har sedan i måndags börjat föra matdagbok och registrerat allt i en app i telefonen. Imponerande hur många kalorier man stoppar i sig på ett litet choklad, en kanelbulle eller annat "smått"... Appen räknar även fett/kolhydrater och protein. Just protein som jag verkar få för lite av. Får lägga om kosten lite där för att boosta proteinintaget. Man ska enligt undersökningar ligga på minst 1,5g/kg/dag.

Förra året så här dags var det skidor som gällde, körde Stråkenloppet i Mullsjö då jag lyckades seeda upp mig till led 8 i Vasaloppet. Hela historien...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar