fredag 27 juni 2014

Inför Vätterntriathlon

Så är vi "installerade" på en ställplats i Motala hamn med fin utsikt över Vättern och startområdet.


Halvvägs upp kom jag på att jag glömt plånboken. För att hämta ut nummerlapp var man tvungen att visa ID men det kändes måttligt kul att lägga 4 timmar till på att köra hem och hämta det... Ett samtal till tävlingsledaren lugnade och han menade på att det nog borde gå att lösa, "-Vem vill göra detta frivilligt..."

Nummerlapp gick som tur var att få ut ändå och i år kör man med "transistionbags" alá Ironman som träning inför 2015 då VM går här. Man får således inte ha sina grejor bredvid cykeln utan allt ska packas i två påsar, en för cyklingen och en till löpningen.

Veckans snackis har varit vädret. Prognosen i början på veckan sa regn och 10-12 grader. Med en vattentemperatur på 16 grader innebär det tyvärr avkortad simning. Som det ser ut nu blir det nog bara 1500m simning istället för 4000m. Lite trist för min del då simningen är min bästa gren...

För den som vill så ska resultat med mellantider gå att följa via denna länken:
Resultat, startnr. 442

Måltid är svårt att gissa när simdistans ännu är osäker, men blir det 1500m så ska det ta ca 27minuter, växling T1 7min, cykling 4 timmar, växling T2 5min, löpning lite drygt 3 timmar. En totaltid med förkortad simning runt 7:45 kanske? Regnet kan så klart dra ner tempot på cyklingen, vi får se imorgon kväll !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar