torsdag 19 juni 2014

Ny GPS-klocka...

Eftersom min ständiga följeslagare sedan två år, Garmin 310XT, sjönk till botten i Sövdesjön så var jag ”tvungen” att investera i en ny.
Jag har hela våren tittat långt efter Garmins nya Fenix2, men det var så klart omotiverat att köpa då jag redan hade en väl fungerande klocka.
Efter Sövde velade jag någon dag om det skulle bli en Fenix2, som är ganska dyr, eller hitta någon billigare ersättare. Kom dock fram till att jag troligen hade ångrat mig så Fenix2 fick det bli. Nästa steg var att hitta någon som sålde en sådan och även kunde leverera vilket inte var helt lätt.
Till slut blev det Skövde Natur som skulle få hem inom någon dag. Ordern lades på torsdagen och jag kunde hämta den i lokala ICA-butiken på väg hem från jobbet på måndagen – snabb service.

Jag har gjort ett löppass och ett simpass nu med klockan och det verkar riktigt bra. Mycket ny data att grotta ner sig i såsom för löpning t.ex GCT (Ground Contact Time) – hur länge foten är i marken, stegkadens samt höjden på löpsteget. För simning kan den räkna armtag, hålla reda på simsätt samt även räkna längder i poolen – fantastiskt.

Klockan stänger även av GPS’en när den inte behövs vilket gör att man kan använda den till vardags utan att behöva ladda på 4-5 veckor.

Garmin Fenix2



Jag är verkligen nöjd med mitt nyförvärv. Det blir hårdtest nästa helg då det är dags för SM i långdistanstriathlon i Motala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar