söndag 27 juli 2014

Liten "Big Day"

Jag har haft som mål att komma iväg och simma tidigt ett par dagar men det har inte blivit av - skönt att ligga kvar ett tag till i sängen, det är ju trots allt semester :)
Men, semestern är slut och jag börjar jobba imorgon igen så idag var det dags att försöka ställa tillbaka dygnet något. Klockan ringde 06:50 och jag kom faktiskt upp och iväg och var nere vid havet strax innan 07.30. På med våtdräkt och hoppa i.
Det blåste lite grand men havet var lugnt utan vågor så det blev en skön simtur. Det blev totalt ca 3,2km på 54min. Sedan hem för frukost...

Vid 12:30 drog jag ut på tempocykeln för en runda upp på Söderåsen. Backen upp mot Stenestad var riktigt jobbig idag. Det blev 53,2km på 1h55m inkl. ca 8min vila vid Stenestads kyrka (29,7km/h i snitt exkl. vila)

Vilade ca 10min sedan ut på en kort löprunda också. Det blev ett värmetest, 32grader i skuggan, men det gick bra. 6,1km på 32min (5:16-tempo).

Tre veckor kvar till Ironman Kalmar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar