lördag 8 augusti 2015

Nystart med simningen

Det blev ett testlopp simning igår på morgonen. 1500m på tid och resultatet blev 26:49 med 500m splittar på 9:00, 9:00 och 8:49. Jämt tempo och en takt på 1:47 min/100m. Samma takt på en en Ironmansimning (3860m) skulle ge en sluttid på 1h09m vilket är vad jag gjorde förra året.

Tittade även tillbaka på tidigare testlopp och min bästa tid är 25:59. Jag har mao. fortfarande ganska bra fart i armarna. Jag hoppas ändå kunna utvecklas en del. Mit mål är att klara en IM-simning på runt timmen, vilket innebär en takt på 1:33 min/100m. Kapa 14s på varje 100m ?

Jag simmade även 2x100m max på 1:26 resp. 1:29, så jag måste få in bättre teknik och mer uthållighet så klart för att kunna komma ner i 1:33 över 3.860m...

På tal om Ironman så öppnar anmälan till Kalmar 2016 nästa söndag, den 16 aug. kl. 16:00. Även om jag inte är hemma då så kommer jag att ha en dator igång och anmäla mig. Ser verkligen fram emot att köra igen nästa år.


Första veckan på jobbet efter semestern också avklarad. Träffa alla människor igen och springa in och ut från luftkonditionerade rum gjorde väl sitt så nu har jag åkt på en sommarförkylning. Kände av det lite svagt redan igår på simningen men hoppades att det skulle gå över. Den tog ett bättre grepp istället... Vila några dagar nu då !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar