tisdag 30 april 2013

Simtest april

Idag var det dags för 3000m testsimning igen. Istället för att lägga det på morgonen som jag brukar så tog jag det efter jobbet då vi bara jobbade ½-dag idag innan 1:a maj. Bokade banor på ena sidan och simskolan i andra sidan så det var inte många banor öppna för allmännheten.
Började simma i en av de bokade banorna men när det kom folk fick jag så klart byta. Nu hade lunchbadarna gått hem så det var gott om plats i bassängen med egen bana igen.
Hade mina nya badbyxor och de nya simglasögonen. Glasögonen var för mörka för inomhussimning och jag hade problem med att läsa av min klocka, även delvis beroende på jag har svårt med närsynen med linserna (åldern...). Det var med andra ord inte idealiska förhållande för att sätta nytt personbästa på 3000m.
Jag tröskade på så gott det gick, hade tider ner mot 1:42 och även över 1:50 så det var spridda skurar. Totalt sett stannade tiden på 52:48, endast 14s bättre än förra månaden men dock en förbättring under nämnda förhållande. Det ger ett snitt på 1:45,6 per 100m. Komma under 1:45 i snitt känns nu fullt möjligt och det bör gå till nästa månad.
Efter de 3000m och lite paus körde jag 4x50m snabba intervaller. Riktigt mosig i armarna efter det.

Ska nog öka på antalet intervaller så smått på mina vanliga pass samt även minska vilotiden något för att pressa kroppen lite mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar