måndag 1 april 2013

Rekordslakt...

Det blev en toppenvecka träningsmässigt. Kanske inte i volym men i kvalitet.
I tisdags var det dags för månadens testsimning på 3000m. Fegade inte utan körde på ganska bra från början och det slutade med en förbättring med 1m16s jämfört mot förra månaden.

I onsdags blev det äntligen testlopp löpning i Pålsjö. Milen på 51m28s. Inget rekord (sprang på 49m30s i höstas) men helt ok med tanke på underlaget då det fortfarande var en del snö/is kvar i spåret.

Ny simning i torsdags med mina 3x100m + 3x100m intervaller. Första setet hade jag snitt på 1:29,3 vilket nog är min snabbaste tid. Andra set snitt på 1:31,3.

Lördag var det dags för långpass löpning i gråmulet och lite tråkigt väder. Utgick som vanligt från Aktiverum och hade tänkt mig vara ute i två timmar. Körde på direkt från start och låg på ca 5:05 tempo. Klippte första milen på 51 minuter och det kändes helt lugnt. Stannade och tog en gel och knöt om skorna. Tänkte att orkar jag hålla detta så blir det en ny bra tid på halvmaran. Andra milen rullade på i ungefär samma tempo. Efter 16-17km så kändes det fortfarande bra och såg på klockan att jag låg riktigt bra till. Bara att kämpa vidare. Sista 4km låg alla under 5 min/km och när jag stoppade klockan strax innan jag kom tillbaka till Aktiverum på 21,2km var tiden 1h48m37s. En förbättring med över 6½ minut... Stretching och bastu satt gott efter det...

Mars månad totalt blev även det ett rekord i träningsmängd med totalt 40 loggade timmar.

Summering vecka 13,
  • Simning - 2 pass, 1h31m, 4,8km
  • Löpning - 4 pass, 5h50m, 45,7km
  • Cykling - 2 pass, 1h35m
  • Styrketräning - 2 pass, 1h20m
Totalt 11 pass, 8h45m

Skönt att komma igång ordentligt med löpningen. Måste få upp styrka i mitt vänsterknä som verkar vara väldigt svagt. Vänster hälsena/vad blir dock bättre.
Nu är det bara cykeln som också ska få komma ut i friska luften och rulla på "riktigt". Framgaffeln ska dock bytas först (garantiärende).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar