tisdag 26 mars 2013

Simtest mars - fortsatta framsteg

Idag var det dags för månadens testlopp på 3000m. Hade ställt in mig på att köra på från början och inte spara på krutet. Som vanligt var det jobbigt de första 1000m men jag krigade på med tider runt 1:46-1:47 per 100m. Andra tusingen gick lättare och jag snittade på 1:46. Sista tusen bara flög förbi kändes det som och jag hade några tider på 1:44 och 1:45.
Efter 3000m stannade klockan på 53:02 vilket är en förbättring sedan förra månaden med 1m16s, klart godkänt och bevis på att det går framåt. Totalt snitt på 1:46m / 100m vilket bara är en sekund över mitt mål som jag satte i december. Ska bli mycket intressant att se hur de tiderna håller när man kastar sig i havet eller någon insjö och simmar. Kylan, vågor och strömmar talar för sämre tider samtidigt som våtdräkten förhoppningsvis ska ge lite tillbaka. Än känns det dock ganska avlägset men min första triathlon-tävling är i Sövde om bara 10 veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar