söndag 24 mars 2013

En lugn vecka...

Ja, man får lite olika perspektiv efter ett tag. För ett år sedan hade detta varit en grym vecka men idag känns den ganska medioker med hela tre vilodagar.

Lördagen bjöd på långpass löpning i Pålsjö som blivit lite av en tradition de senaste veckorna. Började ganska segt och hade lite känning i vänster hälsena. Det blev dock bättre och efter att ha tryckt i mig en Vitargo-gel efter 10km så blev det spring i benen. Siktade på ett två-timmars pass först men då det kändes så bra efter 10km så kändes det som att ett ny personbästa på halvmaran var inom räckhåll. Sprang på bra andra milen och nådde 21,1km strax innan jag var tillbaka på Aktiverum och hade då en tid på 1:55.21, vilket ger ett snitt på 5:28min/km. En förbättring med knappt 3 minuter från Prinsens Minne i augusti 2012.

Veckans summering:
  • Simning - 2 pass, 1h20min, 3,8km
  • Löpning - 2 pass, 3h, 34,1km
  • Cykling - 1 pass, 1h
  • Promenad - 1 pass, 48min, 4,8km
Totalt 6 pass, 6h40min

Kommande vecka blir det bättre fart på träningen. Börjar med ett intervallpass på löpbandet på måndag, dubbelpass tisdag, löpning onsdag, dubbelpass torsdag, vila fredag och sedan långpass lördag. Ja, det är planen i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar