söndag 10 mars 2013

Återhämtning

Av ganska naturliga skäl var jag rätt så öm i kroppen dagarna efter Vasaloppet. Egentligen skulle man väl då rört på sig lite för att mjuka upp sig men jag tog det ganska lugnt.
Det blev ett kort cykelpass på trainern i tisdags följt av ett längre pass stretching. Simmade i torsdags och det kändes ordentligt i armarna fortfarande så det blev ett ganska stilla pass, dock med 100m intervaller i slutet men med mycket vila mellan.
Kände mig sedan hyffsat återställd så det blev 10km på löpbandet efter jobb och tog det på under 50min.
Idag hade jag planerat för ett långpass löpning men med ett par minusgrader och halv storm kändes det inte så lockande. Det fick bli Aktiverum och löpbandet igen. Lyckades härda ut i 16km. Hade kunnat köra på en bit till men att mala på länge på löpband är inte så inspirerande.

Veckan efter Vasaloppet kan summeras så här :
  • Cykling trainer, 3 pass - 3h
  • Löpning, 2 pass - 26km, 2h13m
  • Simning, 1 pass - 2km, 40m
Totalt 6 pass och 7h träning inkl. stretch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar