söndag 17 mars 2013

I'm training for an Ironman

Ännu en träningsvecka till ända. Lördagen var vigd åt långpass löpning. Tanken var i alla fall 20km. Började vid Aktiverum, sprang till Pålsjö skog och milslingan där. Fick lite känning i vänstra vaden efter ca 12km och det blåste fruktansvärt kallt så det blev avkortat till 15km. Tillbaka på Aktiverum blev det en rejäl runda med stretch och sedan en skön bastu. Angående vaden så har jag slarvat med de excentriska vadhävningar sista tiden eftersom det känts så bra, får ta tag i de igen.

Idag ville familjen iväg och simma. Hann med ett snabbt trainerpass på 30min innan vi stack iväg till Filbornabadet. Väl där mycket plask och lek i den varma bassängen. När den stängde hoppade jag över i stora bassängen för ett rejält simpass. Det blev mitt tyngsta hittills och jag fick till slut ihop hela Ironmandistansen - 3850m. Innan dess mycket intervaller av olika slag, bl.a 5x100m på 1:35/100m och 25s vila (start på varje 2:00) och även en omvänd stege på 300m - 200m - 100m - 50m - 50m.

För skojs skull var jag inne och kikade lite på Vasaloppets hemsida idag eftersom anmälningen för 2014 öppnade kl. 08.00. 15.800 platser tog slut på ca 10 minuter - helt hysterisk... Jag hade inte tänkt anmäla mig nu men någon gång i framtiden kan det nog bli ett lopp igen.

Veckas summering som blev en ganska bra vecka:
  • Simning - 3pass, 2h40min, 8,15km
  • Löpning - 2 pass, 2h10min, 25,1km
  • Cykling - 3 pass, 2h50min
Totalt 8 pass, 8h50min inkl. stretching.

Och, ja just det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar