onsdag 3 juli 2013

Tävlingshelg i Vansbro

Det blir en sportig helg.
På lördag är det Vansbro HIM, dvs triathlon halv ironman (1960m simning, 90km cykling och 21km löpning).
http://www.vansbrotriathlon.com/
Starten går kl. 12.00 och den som vill kan följa mig och 499 andra på länken ovan, jag har startnr. 233. Mitt mål är att gå under 6 timmar...

Sedan på söndag är det dags för Vansbrosimningen, 3km.

 
Här startar jag kl. 11:15 och hoppas vara i mål efter ca 50 min. Vattentemperaturen är 15,7°C - uppfriskande...
Egentligen är det min sista gren för att klara av Klassikern men jag kommer även att köra Lidingöloppet i september. Dels för att få alla loppen på samma år men även försöka få en totaltid på alla fyra loppen på under 24h. Det blir dock riktigt tufft eftersom både Vasaloppet och Vätternrundan tog lite längre tid än vad jag hade hoppats på. Klarar jag simningen på 50min måste jag i så fall göra Lidingöloppets tuffa 30km på 2h40min. Det skulle innebära en förbättring med 25min mot förra året vilket nog är lite för häftigt.
De riktigt snabba startar redan kl. 10.00. TV4 Sport sänder live 9.30 - 11.30 och WebTV till sista man kommer i mål.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar