söndag 23 november 2014

Söndag och långpass

Nu är det väl befogat att kalla det för långpass i alla fall, 22km och över 2 timmar på dagens runda. Höll mig under 6 minuter på alla km, även om det var nära några gånger och fick springa på lite för att inte överskrida...
Passet:
Bra känsla i kroppen efteråt och inte ont i varken knä eller fötter...

Gjorde ett litet kul experiment i natt för att mäta vilopuls. Har tidigare uppskattat min vilopuls till 45 genom några morgonmätningar. Nu fick jag det bekräftat, några mätningar ner mot 42 och 43 men 45 är nog ett bra värde att bygga pulszonerna på. Mätningarna på noll känns lite olustigt men får hoppas det ändå är "normalt"


Då är det egentligen bara ett riktigt maxpulstest som fattas för att göra zonerna kompletta, även om jag har en ganska bra uppfattning om det också. Maxpulstest är dock grymt jobbigt så klart så vi får väl se hur det blir med det...

Det blev en riktigt bra träningsvecka med tanke på löpning, ett snabbdistanspass, ett lugnare distanspass, löpbandsintervaller och långpasset som avslutning - totalt 56km. November totalt ser ut att bli en topp tre månad i år vad gäller träningstid. Det säger inte så mycket med tanke på hur lite jag tränat under året men står sig ganska bra mot 2013 också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar