söndag 29 maj 2016

Springtime gick bra

Svårt att få upp volymen på träningen igen. Chockade kroppen med ett kort och snabbt cykelpass nu i eftermiddags med en kort (väldigt kort) brick-löpning efter.
Helsingborg Triathlon om bara två veckor. "Bara" en olympisk distans men då ska man ju kunna trycka på desto mer istället - jaja vi får se hur det går.

Jag är väldigt nöjd med min tid på Springtime, Helsingborgs stadslopp på 10km, för några veckor sedan. Min ganska blygsamma målsättning var att komma under 48min i alla fall.
Trots motvind första två km så blev det bra tempo. Tog emot lite uppför Pålsjö där jag hade enda km över 5:00. Snitt-tempo totalt blev 4:40, därmed en sluttid på 46:38.
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=46999582

Simningen funkar ok trots allt, det har inte blivit ett pass i veckan ens. Körde ett testlopp i veckan, 1500m på 25:42. Det imponerar inte direkt, men ska väl kunna ge en simtid i Kalmar på 1:10, några minuter sämre än sist, men det är ju inte där man kapar några större tider...

Skriver det igen - ska försöka fokusera på cyklingen nu, även bara korta pass under timmen ger nog effekt och värdefulla mil i benen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar