fredag 11 oktober 2013

Halsont

Fick ihop tre riktigt bra och hårda styrkepass och sedan kom halsont tillbaka… Så trist.
Hade ju lite känning veckan innan Lidingöloppet men det försvann igen och jag trodde det var bra.
Tyckte ju äntligen mig ha kommit igång igen efter Kalmar. Simning visserligen bara en gång i veckan men hyfsat ok med löpningen. Cykel är ju svårt eftersom jag inte lyckats hitta vilken jag vill ha ännu.

Och så åker man på halsont igen, denna gång på gränsen till feberkänning också så det är väl bäst att ta det lugnt några dagar.
Ska bänka mig framför datorn imorgon kväll i alla fall och följa Ironman VM från Hawaii. Rekordmånga svenskar är med i år, hela 28st. Antagligen till stor del tack vare tävlingarna i både Kalmar och Köpenhamn där en del svenska kammade hem lite kvalplaster.

Ang cykel så har jag nästan, men bara nästan, bestämt mig nu för en Felt DA4 från Wiggle. 
Felt DA4

Felt B16 fanns också med i tankarna ett tag men är nu borta. Den fanns inte i min storlek och styret hade behövt en uppgradering. DA4:an har väl i princip allt det jag letat efter förutom att frambromsen sitter framför gaffeln och inte bakom som hade varit lite mer ”aero” och lite tuffare. Hjulen är kanske inte de bästa heller trots prislappen på runt 20.000:-

Planet-X’s dyrare (~23.000:-) cyklar har bättre hjul dock sitter både fram och bakbroms på traditionellt vis plus att det verkar inte helt lätt med kontakten…

Planet-X Exocet 2
Jaja... funderar vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar