söndag 27 oktober 2013

Igång igen...

Halsontet har äntligen släppt, ja i alla fall så mycket så att jag nu börjat träna igen...
I går lördag var det äntligen det första långpasset på ett bra tag. Det blev två varv i Råådalen i lugnt tempo. Totalt ca 13,5km på 1h20m. Kändes bra både under och efter, ingen känning i varken knä eller fot.

I dag tog jag mina första tramptag på nya cykeln och det var även första gången sedan Kalmar som jag satt på en cykel - och det märktes. Även om det är en ny cykel och lite fininställning återstår så kändes det riktigt tungt. Blev bara 10 minuter men här finns mycket att jobba på under vintern det är tydligt...

Sedan blev det Filborna och lite plask och lek med familjen. Därefter 2.500m "riktig" simning. Har tappat en hel del här också. Försökte med en 10x100m men orkade bara 5x100m sedan drog tiderna iväg så det blev mest lite sporadiska intervaller efter det.
När vi åkte till badet sken solen så jag tänkte att då kan man passa på att springa hem. Men... Väl ute från badet var det grått och trist och regnet piskade i ansiktet. Nåväl, bara att sätta igång och jogga hemåt, bra pannbensträning. Blev 8,3km hem i 5:30-tempo och det kändes helt ok.

Ska väl inte ropa hej än men man kan ju hoppas att vara igång nu och få vara frisk ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar