söndag 16 mars 2014

Bra träningshelg

Det blev till slut en helt ok träningshelg.

Igår lördag blev det långpass löpning i det härliga vårvädret om än lite blåsigt... Förra veckan hade jag för mig att långpasset blev 17km så jag tänkte öka på lite grand. Med utgångspunkt från Aktiverum blev det till Pålsjö och milslingan där plus några extra rundor. Blev till slut 18km i lugnt 5:59-tempo. När jag kom hem såg jag att förra veckans pass "bara" var 15km så det blev en ökning med 3km istället. Det kändes bra i både ben och kropp så det var inga problem.

Idag blev det simning som jag slarvat med sista tiden. 300m uppvärmning och sedan 9st intervallserier om 3x100m men en knapp minuts paus mellan. Serierna körda jag i ca 1:45 med start på 2:00. I första serien hade jag faktiskt en hundring på 1:32 som nog måste vara personbästa.
Provade även mina nya paddlar i tre serier. Grymt jobbigt och krävs mycket teknik för att inte tappa dem och för att inte bromsa när man ska ta upp handen ur vattnet. Farten blev dock inte bättre?
Blev totalt 3000m på 1h07m inkl pauser.

Efter det löpning hem. Kändes inget av långpasset igår så det blev en liten extra runda och slutade på 9,7km på 56 min.

Cyklingen har jag också slarvat med sista tiden och måste ta tag i igen...

Vasaloppet... Anmälningen skulle öppna idag kl. 09.00. Servern kraschade tydligen direkt. Nytt försök att öppna anmälningssidan kl. 10.00. 10:02 var det visst fulltecknat. Skönt att man inte hade en tanke på att åka nästa år heller :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar