söndag 2 mars 2014

På gång igen... för andra gången...

Vasaloppssöndag och visst tänker man tillbaka på förra året då jag själv stod i spåren mellan Sälen och Mora. Det blir helt klart fler gånger men när vet jag inte...Vasaloppet var starten på Klassikern som klarades av under 2013.
Men i år blev det istället Vasalopp framför TV'n, vilket nog var tur då i princip hela februari blev träningsfri pga. sjukdom. Började träna igen när jag trodde jag var nästan frisk men det slog tillbaka och blev två veckors extra vila men nu så...
Tog ett väldigt lugnt pass på trainern i torsdag och igår en löprunda i Råådalen, också det väldigt lugnt. Idag blev det 10km i nästan promenadtempo - 6:25min/km. Tvingar mig själv att ta det lugnt nu i början innan man är helt återställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar