onsdag 12 mars 2014

Tisdagsintervaller och nya prylar…

Jag hade en bra period i höstas där jag körde olika former av intervaller på tisdagarna. Hoppas kunna komma igång med det igen nu.

Igår åkte hela familjen med till skogen för att springa lite i det fantastiska vårvädret. Fru, son och hundar körde sin slinga på 4km och jag drog iväg på en runda som blev lite drygt 8km. Efter ca 2km uppvärmning drog jag igång mina intervaller. 5 x 1000m med 1min gåvila. Tempot blev ca 4:35 per km, inte supersnabbt när jag tänker på min tid från Springtime förra året där jag höll 4:30 i 10km och fick till min bästa miltid. Känns som det är väldigt långt borta… Men sjukdomsuppehållet i februari har kanske inte hjälpt direkt och är fortfarande inte helt ok i kroppen.

Idag har jag fått hem lite nya prylar från Wiggle. Sonen får ett par simglasögon, jag får nya däck till cykeln och ett par trailskor (Salomon Fellraiser) som ska bli kul att prova, samt ett par paddlar för att få till teknik och armstyrka i simningen.

Continental GP Force och GP Attack, snabba däck...
Salomon Fellraiser, snabba trailskor...
Paddlar, snabba armar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar