fredag 22 augusti 2014

Adidas är ändå adidas...

När jag började springa för 2½ år sedan var det i ett par gamla Adidas Exerta. Kanske inga skor som direkt imponerar på någon men de funkade och jag trivdes bra med dem. Det blev tom. ett Lidingölopp med dem och jag hade aldrig några problem med varken fötter, knä eller annat.

Hösten 2012 var det ändå dags för nya skor och jag blev "pålurad" ett par Asics GT-2170. Kändes kanon att springa i men fick efter ett tag ont i hälsenorna. Trodde inte det berodde på skorna utan för mycket löpning eller "fel" löpsteg.

Hösten 2013 behövdes nya skor igen, hälkappan hade gått sönder på 2170-orna. Det blev ett par nya Asics, nu GT-3000, som skulle vara en förbättrad variant av 2170. Kändes också bra att springa i men problem med hälsenorna fortsatte. Ganska snart så gick hälkappan sönder på även dessa skor. Vågade inte byta inför maran i Kalmar så jag sprang med den trasiga hälkappan och fick förstås blåsa bak på hälen...

Igår var det shopping efter nya skor så jag hinner springa lite i dem innan Helsingborgs maraton om tre veckor. Asics var så klart uteslutet och ville gärna prova ett par Adidas igen.

Det blev Adidas Supernova Glide 6 som satt superskönt på foten.
Adidas Supernova Glide 6
Provade på löpbandet på Aktiverum idag. Det blev totalt 11km och allt kändes bara super. Ingen känning i höger knä sedan förra helgen och steget kändes lättare. Skorna väger lite mindre än Asics GT3000 och även något mindre häl-tå drop, 10mm.

Ska väl inte ropa hej än efter bara 11km på löpband men det verkar onekligen mycket lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar