onsdag 16 april 2014

Bra fart på träningen nu...

Det blev en ute-runda på tempohojen i lördags. Något tidspressat pga Rose-Marie skulle iväg men det blev en tur upp på Söderåsen och hem. 52km i makliga 29km/h men det får jag försöka jobba upp de kommande månaderna.

Söndag fm blev det löpning tre varv på Råådals-slingan, totalt 21,2km på 2h13m. Verkligen långpasstempo J, över 6min/km men hälsenorna protesterade inte alltför mycket så det var skönt.


I måndags gjorde jag mitt första pass med triathlon-klubben IS Göta. Planen var löpning 10km i "strax under 5min/km" som det hette och sedan simning.
Löpningen började i 4:40min/km så det vara bara att haka på så länge det går. Härdade ut i 6km sedan var jag tvungen att dra ner lite på tempot och de sista fyra gick i mer normala 5:20-tempo. Bra att pressa sig själv lite i bland dock. Tyvärr så sa sedan hälsenan ifrån på tisdagen...
Simningen direkt efter löpningen blev ett varierat pass på totalt 3100m. Här hängde jag med lite bättre och var "den snabbe" i den långsamma banan J. Hade nog hängt med någorlunda i den snabba banan men tappat i vändningarna då alla körde voltvändning där...

Idag står styrketräning på schemat. Ska köra lika hårt som förra veckan men hoppas träningsvärken släpper lite fortare denna gången, kände av det i flera dagar sist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar