måndag 21 april 2014

Härlig påskhelg

Det blev en skön helg med mycket träning , sol och värme...

På fredagen blev det en lugn runda på 66km på cykel. Med utgångspunkt från Skurup (där Rose-Marie tävlade agility) körde jag mot Trelleborg och sedan längs med kusten till Abbekås där jag vek av norrut igen och tillbaka till Skurup. Snabbt ombyte till löparskor och en kort snabb bricklöpning - 4,6km i 5:08-tempo.
Passerade Sveriges sydligaste udde - Smygehuk...
Lördagen bjöd på ungefär samma upplägg, 72km på cykel. Denna runda började mot nordost och en runda på Sövdes HIM-bana och sedan ner mot Ystad och kustvägen tillbaka västerut i sol och härlig medvind. Tillbaka i Skurup så på med löparskorna igen och en bricklöpning på 5,5km i 4:58-tempo.
Tempoposition (på cykelväg i 10km/h)...

Söndag vilodag.

Måndag slutligen var det tänkt för ett längre pass löpning i Råådalen. Glömde dock min vattenflaska att dricka ur vid varvning (7km) så det blev bara två varv - 14km fast med en lite fartökning de sista km.

Har haft strul med pulsklockan hela veckan så jag har inte kunna ladda upp pass. Hoppas jag fått rätt på det nu, det är lite roligare när man får med kartan - i alla fall på de längre cykelrundorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar