måndag 28 april 2014

Sommarvärme...

Vilken underbar helg det varit, strålande sol och närmare 20°C varmt. Helgen tillbringades på agilitytävlingar i Tranås men jag fick till i alla fall ett bra pass.
Smet iväg strax innan lunch på lördagen för ett långpass löpning. Hade lagt in en bana i klockan som var 26km så att jag skulle hitta, visserligen bara fram och tillbaka men i alla fall, och för att inte fuska :)

Löpningen kändes bra och jag höll ett ok tempo på runt 5:50min/km. Kändes bra fram till 21-22km då kraften tog slut, hade bara tagit en gel under hela passet så det var kanske inte så konstigt. Hade ganska kämpigt motlut sista km också så det var lite segt. Men fick ihop mina 26km på 2h38m vilket ger ett medeltempo på 6:05 min/km.

På söndagen hade jag tänkt mig ett långpass på cykeln också men det blev inte riktigt så. Dels så var min planerade runda in på en grusväg upptäckte jag och det fanns inte några egentliga alternativ än att cykla hem igen. Det var nog tur i oturen för benen var väldigt mosiga sedan gårdagens löpning. Så det blev en ganska kort runda på 45km i måttliga 26km/h...

Nåväl, hade lite spring i benen idag i alla fall, svårt att låta bli en sådan underbar kväll. 6km i 4:47-tempo, helt ok. Tror dock inte jag hinner få upp farten till Springtime om mindre än två veckor där jag måste ner på 4:28-tempo för att matcha tiden från förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar