söndag 10 februari 2013

3 veckor till Vasaloppet

Ja, nu är det mindre än 3 veckor kvar till starten av Vasaloppet. Jag har endast mina två seedinglopp på 40 respektive 43km på snö hittills samt 35mil på rullskidorna. Det har ju inte varit väder för rullskidor här de senaste veckorna med snö, slask och is på vägarna så det var länge sedan det blev ett pass. Inbillar mig dock att min grundträning i övrigt ska räcka för ett anständigt genomförande. Plus att vi åker upp till Sälen några dagar innan så att jag får känna lite mer på snön :).

Träningsveckan har inte gett lika många minuter som förra veckan men jag har gett mig in på lite mer intensiva intervaller istället, både i simningen och på trainern. Igår blev det långpass löpning i Pålsjö skog. Jobbigt underlag med packad snö som bitvis var lite halkig. Tillbaka på Aktiverum efter 2h och 21 km. Blev lite stretch på det och sedan en go bastu... Känns dock i kroppen idag som är lite öm

En liten veckosummering också med totalt 9 pass + stretching, lite drygt 8½ h. Just stretching som jag slarvat med tidigare ger en hel del. Känner mig mycket smidigare och känningarna jag har haft i höften släpper mer och mer.
  • Simning 2 pass, 1h - 3km
  • Löpning 2 pass, 2h 36min - 28km
  • Cykeltrainer 3 pass, 3h 10 min
  • Styrketräning 2 pass, 45 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar