onsdag 6 februari 2013

Ännu en blogg...

Behövs det verkligen?
Troligen inte, men en kul grej och kanske kan vara nyttigt för mig själv att spara lite tankar och funderingar om vad som kommer att hända under detta intensiva år.

Ja, 2013, året då förra årets träningsstart ska upp till bevis. Jag ska åka skidor, cykla, simma och springa. Ibland en sak i taget, ibland tre och den ultimata utmaningen kommer i augusti då jag ska klämma in tre av momenten (simma, cykla, springa) och dessutom långa distanser av varje för att förhoppningsvis kunna titulera mig Ironman...

Men nu är det först och främst början på Klassikern som hägrar, Vasaloppet den 3 mars om lite drygt 3 veckor. Har kört två seedinglopp (mina enda pass på snö så här långt) och lyckades i det andra komma upp i startled 8. Låter kanske inte så imponerande men innebär i praktiken att jag startar bland de 8.400 första (av 15.800). Tittar man på lite statistik så betyder det också drygt en timmes bättre sluttid mot att starta i led 10.

Ligger efter med rullskidorna men det har varit blött och slaskigt och inte jättelockande att ge sig ut. Hoppas de sista veckorna nu kan ge några mil extra dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar