måndag 11 februari 2013

Lite mer snöträning trots allt

Såg på Rallarloppets hemsida att det nu finns snö för att köra hela sträckningen. Det är liksom Vasaloppet ett lopp från A till B (Bottnaryd till Hallbystugan / Jönköping) och inte en mängd varv på en kort slinga. Banprofilen börjar liksom VL med en häftig backe till högsta punkten och sedan lång stakning längs en banvall i slutet.
Så nu på söndag den 17:e blir det en ny runda i spåren, det ska bli kul att köra lite skidor igen...
Nu har jag inte den pressen heller att behöva köra bra för att seeda mig till VL. Stråkenloppet gav mig ju plats i startled 8 och det är gott nog.

 
Bilder från Rallarloppets hemsida, ser ganska trevligt ut...

2 kommentarer:

  1. Nu blir jag riktigt avis, har ju gått i funderingar på om man kanske skulle ställa upp i Rallarloppet men eftersom det verkade vara klent med snö lade jag ner saken. Nu när det verkligen blir den riktiga bansträckningen kliar det rejält i kroppen. Hmm.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag såg av en slump i måndags att det blev hela sträckan och anmälde mig på kvällen. Det är tydligen fritt fram för efteranmälningar på plats så det är bara att kurera klådan genom att åka...

    SvaraRadera