söndag 24 februari 2013

Bara en vecka kvar...

Till Vasaloppet. Tittade lite på Tjejvasan igår och några inslag om Öppet spår idag. Jag är verkligen sugen nu på att komma iväg och känna på de 9 milen.
Det har blivit en drastisk ändring i väderprognosen inför söndagen den 3:e. Från att ha lovat runt nollstrecket hela förra veckan är det nu ner mot -14°C som gäller vid starten och -9°C mitt på dagen. Förhoppningsvis ska det ge lite bättre spår än de svåra förhållanden som varit idag där de flesta verkar haft svårt med fästvallan.
Tre arbetsdagar sedan åker vi mot Kläppen på torsdag. Det blir kanske inte optimal uppladdning med utförsåkning med Eliott på fredag/lördag men det ska nog gå ändå.

Veckans träning då, jo gårdagens tänka långpass blev bara lite drygt en timme men å andra sidan ganska fort för att vara mig.  Dagens planerade trainerpass uteblev också då vi fixade till lite i Eliott's rum istället, allmännt röj och en sväng till IKEA för nytt skrivbord mm.

  • Simning 3pass, 2h - 6,1km
  • Löpning 2 pass, 2h - 24,2km
  • Cykeltrainer 1 pass, 1h30min
  • Styrketräning 1 pass, 50min
Totalt 7 pass, 6h52min inkl. stretching.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar